margotx3x.reismee.nl

Nog maar 9 daagjes in Le Bugue!

Lieve reisbloglezers,

We zijn inmiddels 5 weken verder, de site van www.reismee.nl was uit de lucht dus ik kon niet meer bloggen, dat was even jammer. Ik was bang dat ik alles kwijt was maar tadaa, het is er weer!

Zondag 29 juni 2014 zijn mijn ouders richting Frankrijk gekomen, na een autorit van 1000 km. Ze hebben eerst lekker een nachtje op de camping geslapen en zijn daarna op bezoek gekomen. Super spannend, ik had ze toch wel twee maanden niet gezien.. dat was weer even gek. We hebben gezellig met z’n allen (Franse papa en mama, Nederlandse papa en mama) koffie gedronken en taart gegeten, heel gezellig. ’s Middags zijn ze weer lekker naar de camping gegaan om vervolgens ’s avonds te komen eten in het Restaurant, en wat een verrassing.. ik mocht mee eten, een cadeautje! Dinsdag 1 juli 2014 ben ik meegegaan naar de markt, een leuk hoedje gekocht, een nieuw truitje en een mooie ring gekregen. Ik mocht de hele dag genieten.. het hield niet meer op, lekker mee naar het zwembad op de camping waar me ouders verbleven, vol glijbanen en bubbelbaden. Woensdag een dagje rust en donderdag een ochtendje kanoën over de Vezere, prachtig. De laatste dag dat mijn ouders in Frankrijk bleven was dan ook meteen de leukste dag, we gingen lekker winkelen in Perigueux.. de hoofdstad van de Dordogne, met Annelies.. dubbel zoveel gezelligheid! Tevens was dit ook de laatste dag dat mijn ouders hier bleven, wel weer een beetje moeilijk.. ik ben niet zo goed in afscheid nemen, gelukkig was Annelies erbij om me op te vangen. Hopsa, tranen weg en weer lekker doorgaan.. ik mag nog maar kort genieten van alle gezelligheid hier.

Woensdag 9 juli 2014 was het verrassingsdag; wel twee grote cadeaus werden bezorgd voor de kindjes, wat een feest! Allereerst kwam de trampoline, en niet zomaar een trampoline.. wel 4,20 meter lang. Dat valt wel mee toch? Nou, ik kan je zeggen, HIJ IS GROOT en leuk! Wel een hele klus om zo’n ding in elkaar te zetten maar met zijn drieën kregen we het voor elkaar. De dag erna kwam de volgende verrassing; schommels en een glijbaan. Dit was een nog groter bouwpakket, gelukkig kom je met een handige vader en moeder een heel eind. Nieuwe uitdagingen en activiteiten voor de kindjes, helemaal leuk.

Zondag 13 juli 2014 was toch ook weer een heel bijzondere dag, vooral avond. Ik mocht met Annelies mee naar het dorp om te gaan kijken naar het vuurwerk voor Quatorze Juillet, de nationale feestdag van Frankrijk. Op deze dag wordt de bestorming van de Bastille-gevangenis gevierd, waarmee in 1789 de Franse revolutie begon. Quatorze Juillet word traditioneel gevierd met vuurwerk, door heel Frankrijk, vaak al de voorafgaande avond, maar ook op de dag zelf. Ondanks de vele rook heb ik er erg van genoten.

Dinsdag 15 juli 2014, wat betreft de kinderen. De baby is inmiddels 10 maanden, kan staan en eet koekjes. Inmiddels moet je hem goed in de gaten houden want voor je het weet staat die aan de bank, het kastje, de televisie of een stoel. De oudste (3,5 jaar) heeft inmiddels vakantie maar gaat wel drie dagen in de week naar een soort zomeropvang, hier doen ze erg leuke dingen zoals standjes bezoeken. De kinderen luisteren steeds beter en worden steeds liever, alles gaat goed en het bevalt me nog steeds super.

Vandaag, 21 juli 2014, kan ik vertellen dat ik nog maar 9 daagjes hier mag blijven, dan vertrekt mijn vliegtuig weer terug naar Nederland. Ik vind het toch wel erg jammer, het is hier zo gezellig, ontspannen en leuk. Gisteren was plots het restaurant bommetje vol en mocht ik komen helpen in de keuken, super leuk, nieuwe uitdagingen! Aanstaande woensdag komt de nieuwe aupair.. vast gezellig maar toch ook wel een beetje dubbel, dat betekend dat het echt definitief mijn laatste week is en het afscheid eraan zit te komen, sip. Echter heb ik geen seconde spijt gehad dat ik dit avontuur ben aangegaan, er zijn altijd twijfels aan het begin maar ik heb hier zoveel geleerd, zo genoten en de liefste mensen leren kennen. Helaas komt er aan al het leuke snel een eind. Wat zal ik dit gaan missen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!