margotx3x.reismee.nl

Een maand voorbij!

Precies 1 maand geleden nam ik met veel pijn en moeite afscheid van mijn ouders op het vliegveld, inmiddels woon ik als een vrolijke, echter wel vermoeide aupair in het nog altijd regenachtige Frankrijk..


Ik kan jullie mededelen dat het hotel vanaf zaterdag 24 mei 2014 is geopend, woehoe!


Vrijdag 23 mei 2014 was de opening van het hotel, het werd geopend met een borrel en een aantal genodigden uit het dorp: de burgemeester, de brandweer, de politie, de gemeente, de huisbaas en nog een aantal 'belangrijke' mensen. Vanaf deze dag kwam de volledige zorg voor de kindjes op mij aan, spannend, dat kon je wel zeggen. De oudste(3) is nogal moeilijk met eten en slapen, een beetje lastig soms. Ik had verteld dat we samen zouden gaan eten en als het bordje leeg was mochten we boven gaan kijken want daar was een feestje, Emma, het dochtertje van de huisbaas, kwam ook mee. Emma is een vriendin van de oudste(3) van ons, ze zitten bij elkaar op school. We hadden een bakje eten gekozen en gingen aan tafel, voor de oudste(3) was het dan ook wel erg spannend om te weten dat de "Pompier" (brandweer) en Emma boven waren!! Gelukkig was dit een goede motivatie om snel te gaan eten, een mooie trui aan te trekken en boven een kijkje te gaan nemen. Er was grote opkomst, meer mensen dan we hadden verwacht, een groot succes.


Inmiddels hebben ze al 18 gasten voor het eten gehad, waarvan 14 voor de moederdaglunch, dit was zondag 25 mei 2014. Daarnaast hebben vannacht de eerste mensen in het hotel geslapen, nu begint het allemaal echt te leven!! Ik heb inmiddels voor de derde dag de volledige zorg van de kinderen op me genomen, voor de jongste(0) had ik deze al, nu dan ook voor de oudste(3), feeling like a teenmom! Het is best vermoeiend maar het gaat me allemaal zeer goed af.. ik krijg de oudste snel aan het eten en heb mijn eigen ritueel bedacht voor het slapen;
- 19.30u; de jongste (8 maanden) de fles
- 19.45u; de jongste (8 maanden) naar bed
- 19.50u; de oudste (3) richting bed; tanden poetsen, neus snuiten, gezicht poetsen
- 20.00u; boekje lezen, liedjes zingen (Elephant, Berend botje, slaap kindjes slaap)
- 20.00u; ik wacht op de stoel naast de deur tot de oudste(3) in slaap is gevallen en sluip vervolgens voorzichtig de kamer uit, missie geslaagd!


Ik moet zeggen dat dit ritueel tot nu toe heel goed werkt, zonder tranen en gezeur liggen mijn twee draakjes binnen een uurtje te slapen.


Ook gaat het Nederlands van de oudste(3) stukke beter, hij kent de kleuren rood, blauw, groen, geel, paars en zwart en begint te begrijpen dat ik geen frans praat. Zo zegt hij tegen mij "school" i.p.v. "ecole" en zo zijn er nog veel woorden die hij tegen mij in het Nederlands probeert te vertellen, erg leuk! Ik kan hem dan ook steeds beter begrijpen.


Bisou en France

Kiss
xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!