margotx3x.reismee.nl

Frankrijk in zonnestralen.

De helft.. ik ben al op de helft van mijn Franse avontuur, nog precies 7 weken te gaan!


Inmiddels heeft de zon Frankrijk bereikt, het duurde even.. maar dan heb je ook wat! Het is hier heerlijk weer deze week, naja, heerlijk? zeg maar gerust bloedje heet en 30 graden, maar ik heb begrepen dat deze hittegolf ook Nederland heeft bereikt. Heb ik hier de zon, hebben jullie ook zon.. niet eerlijk, haha. Het hotel loopt vanaf het begin echt super, onwijs trots en leuk om te ervaren. Elke nacht slapen er gasten in het hotel en met de feestdagen zat het vol, enorm veel boekingen voor de komende maanden en elke dag eters in het restaurant. Restaurant? Jawel, ik krijg elke dag heerlijk eten van de kok (papa), het water loopt je in de mond, mmm!


Het zwembad is inmiddels opgewarmt tot 23 graden en ik heb al een aantal keer gezwommen met de oudste(3) en de papa. Het zwembad is enorm groot en ligt wat hoger, precies in het zonnetje. Heerlijk om zo af en toe banen te trekken en lekker te spetteren met de kindjes. Ook de jongste(8 maanden) is inmiddels voor het eerst met mij in zijn zwembadje geweest, in een klein blauw badje, wat een spetterplezier!


Dinsdag 10 juni 2014was ik toch wel erg moe, ik sliep tegen 01.30 uur en moest alweer vroeg mijn bed uit. Dinsdag, de dag van de markt.. het regende niet, helaas, ik had geen zin om heel dat eind te lopen. Gelukkig was ik snel over de moeheid heen en besloot ik 's middags lekker met de kinderwagen naar het dorp te wandelen.. lekker? dat is wat ik dacht. Onderweg werd het warmer en warmer, de temperatuur bereikte de 30 graden en ik liep in de volle zon.. 2 uur gelopen, de postduif uitgehangen en drijfnat thuisgekomen na deze flinke tocht. Gelukkig word je er niet slechter op en is het heerlijk om eens even eruit te wandelen.


Woensdag 11 juni 2014 hebben we het hotel afgesloten en zijn we er lekker met z'n allen uit geweest. Ik mocht mee naar de Creperie in het dorp, hier zouden we gaan eten, echte Franse Crepes. De Creperie is van bekenden, van de ouders van een kindje uit de klas van onze oudste(3). We kregen een heerlijk tafeltje op het terras, de oudste(3) kon dan ook lekker met zijn klasgenootje spelen/eten aangezien hun boven de creperie wonen. Ik dacht.. een crepe en klaar, maar nee. Eerst neem je een hartige crepe, mijn keuze viel op de Crepe Complete met ham/kaas/ei en die van de mama op de crepe geitenkaas/nootjes, we namen allebei de helft zodat we ze alletwee konden proeven. Vervolgens namen we een heerlijke alcoholische versnapering, ik ben de naam van het Franse drankje vergeten, maar het was zeker lekker. Daarna kwam de menukaart weer terug, drie volle pagina's aan zoete crepes. Mijn keuze viel op de Crepe met chocoladeijs, warme chocoladesaus, slagroom en smarties.. als we het doen doen we het goed!(zie foto's)


Tegen 15.00 uur waren we klaar met eten, 15.00 uur? 15.00 uur? mijn vriendinnetjes zouden nu zomaar geslaagd kunnen zijn. Snel de roaming aan en jawel, GESLAAGD, alle drie! Jammer voor de belkosten, ik heb ze alle drie gebelt.. wat gek en leuk om hun blij verraste stemmen te horen, zo lang geleden! Super trots!

Kiss


Inmiddels kan ik gaan aftellen.. nog 2 weekjes en dan komen mijn ouders lekker een paar dagen naar Frankrijk, dat zal gek zijn, maar enorm leuk om ze weer te zien!!


Bisou en France xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!