margotx3x.reismee.nl

Week 1 voorbij!

Mijn eerste week heb ik overleefd, woehoe! Het is nog steeds hartstikke gezellig maar het zijn wel vermoeiende dagen.. dat vroege opstaan zat niet meer in mijn ritme, wat erg!!

Surprised

Zaterdag 3 mei 2014

We werden uitgenodigd om met z'n allen (opi, omi, papa, mama en de kindjes) te komen borrelen bij de huisbaas, denk je dat je zelf in een mooi huis woont.. nou, sommige mensen wonen dus in een kasteel, prachtig (zie afbeeldingen). We werden vriendelijk ontvangen in het zaaltje aan het achterste deel van het kasteel, waar we uitkeken op een prachtig zwembad. Deze mensen maken en verkopen "Froie Gras" (eendenlever), we kregen dan ook alle soorten en maten te proeven. Heerlijk, behalve een creme brulee van eendenlever.. gatverdarrie, natuurlijk braaf opgegeten! Zeer gastvrij dat we met z'n allen mochten komen.. we zijn dan ook van 18.30 tot 21.30 gebleven en hadden gelijk genoeg gegeten, twee vliegen in een klap!

Zondag 4 mei 2014

Woehoe, het zonnetje! Na een week mocht ik dan eindelijk genieten van het zonnetje, hij kwam op het juiste moment. We hebben heerlijk in de tuin gelegen en gespeelt, de oudste(3) had een prachtig tentje voor buiten gekregen van zijn oom en tante, lekker in gespeelt en het allerleukste; een fruitje eten in de stoere tent! Het zwembad begint wat blauwer te worden en het gras is kort, jammer genoeg nog veelste koud om in te zwemmen, brr!

's Morgen was het tijd om de baby de fles te geven.. "Margot, pipi pipi".. ohjee, de oudste(3) moet plassen, en tsja.. ik kan geen twee dingen tegelijk. Hup opi de fles laten geven en snel naar de wc, jammer genoeg te laat.. oepsie floepsie, het piraatje (zijn onderbroekje) nat. BALEN!

In de avond kwam de volgende fles, heerlijk hoe zo'n baby'tje ligt te drinken.. z'n oogjes draaide helemaal weg en hij viel in slaap, koetsjiee!

's Avonds kregen we alweer zulk lekker eten; Blinis met creme fraiche en gerookte zalm met daarbij strokbroodjes met Franse kazen.. delicious!

Maandag 5 mei 2014 (bevrijdingsdag in Nederland)

Vandaag is de oudste(3) weer lekker naar "ecole" (school) waar hij door de schoolfotograaf gefotografeerd word, wat leuk! Een beetje meer rust voor mij en vanmiddag hopelijk weer lekker in de korte broek in het zonnetje want jawel, vandaag wordt het ook een mooie dag.

Maak er een mooie dag van daar in Nederland, ik stuur jullie ook een beetje zon.

Bisou en France xxx

Kiss