margotx3x.reismee.nl

Een nieuwe dag

Allereerst hartelijk bedankt voor al jullie leuke berichtjes en wat leuk om te horen dat jullie zo benieuwd zijn naar de volgende. De wifi is in mijn slaapkamer niet echt goed en ik heb tussendoor maar weinig tijd, 's avonds vroeg naar bed aangezien het best vermoeiende dagen zijn. Uiteraard probeer ik veel te posten!

Kiss


Mijn 3e dag Frankrijk.. 30 april 2014


Flink wennen aan dat vroeg opstaan is het wel.. elke dag braaf om 07.30 uur mijn wekkertje, ik kan het natuurlijk niet maken om als enige lekker te blijven liggen. Vandaag heb ik de twee jongens in huis, de school is op woensdag altijd gesloten. Deze dag ben ik lekker mee boodschappen gaan doen in de Intermarche met de mama, wat een gigantisch grote winkel!!


Daarnaast heb ik veel met de kindjes gespeeld, 's morgens gaan kleien met de oudste(3).. erg gezellig, we maakte krokodillen (crocodille), motoren en nog veel meer. Eenmaal klaar met de klei hadden we nog allerlei gekleurde dekseltjes over, perfect om de kleuren te leren. De oudste stapelde ze op en deed alsof het een taart was, "anniversaire" riep die dan, en dan mocht ik de zogenaamde kaarsjes uitblazen en ging hij klappen. Te cute! Daarna gingen we de taart verdelen, ieder om de beurt een dekseltje die we zogenaamd gingen opeten. En jawel; we hebben de kleur GROEN geleerd! Helemaal trots, en hartstikke leuk dat hij aan papa en mama kon vertellen dat zijn trui groen is. Eten is voor mijn kleine vriend niet altijd van zelfsprekend, maar met een beetje humor in de tent kwamen toch al die stukjes kiwi en banaan op tijdens het kleien. Uiteraard mijn eerste poepluier verschoont, de baby met een grote glimlach uit bed gehaald en genoten van al zijn geluidjes, klein aapje! Toch vraagt het best veel van je, zo'n baby, de tandjes komen door dus af en toe lekker huilen.


's Avonds heerlijk carpaccio en Franse kazen gegeten, daar kan ik wel genoegen mee nemen, mjammie! Vandaag zijn ze trouwens begonnen met grasmaaien (het gras stond tot je knieen), flinke klus met zo'n lap grond! Gelukkig konden we deze dag lekker een beetje genieten van het zonnetje want die hadden we nog niet gezien.


Mijn 4e dag Frankrijk.. 1 mei 2014 (de Franse dag van de Arbeid).


Eindelijk lekker doorgeslapen, ontwaakt door de wekker, dat was even nodig. De hele ochtend lekker met de oudste(3) gespeeld want die was vandaag weer vrij (feestdag).. van films tot buiten rijden op zijn motortje tot gekdoen met schoonmaakhandschoenen. Helaas is het voor hem moeilijk te begrijpen dat papa en mama aan het werk zijn en hij bij mij moet blijven, terwijl ze toch gewoon in huis rondlopen? wat gek! Heel begrijpelijk, maar hopelijk is het snel een gewoonte!


Toen was het alweer tijd om de baby uit bed te halen, wat een verdriet en dan toch inneens zo'n grote glimlach als je de kamer inloopt, leuk! Jammer dat hij steeds verdrietig word na een halve fles bij mij, en bij mama dan weer net net, gewenning. Inmiddels tijd om te lunchen, lekker een croque monsieur (tosti) gegeten.


's Middags lekker gespeeld met de baby, wat een plezier en dat zonder traantjes. Inmiddels had hij ontdekt dat het wel leuk is als ik mijn vinger tussen zijn tandjes steek, en dan lekker hard bijten zodat ik auw zeg.. en dan toch kei hard gaan lachen, heerlijk ventje! Prachtig gezicht hoe die naar je ligt te kijken tot je je vinger eruit trekt.


Nou, genoeg voor vandaag! De kindjes liggen lekker even te slapen en ik kan even genieten van de rust. Strakjes lekker een salade warme geitenkaas en m'n bedje in.


Bisou (kusjes) xxx uit Frankrijk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!