margotx3x.reismee.nl

Terug in Nederland!

Lieve bloglezers,

Helaas is mijn fantastische Franse avontuur nu toch echt voorbij.. drie maanden heb ik genoten van alle gezelligheid, liefde en Franse cultuur om me heen.

Innocent

Dinsdag 22 juli 2014 ben ik gezellig met Annelies naar de markt gegaan. Om een beetje in de creatieve mood te blijven heb ik zo'n grote doos met loombandjes gekocht zodat ik lekker kon frutselen als ik een uurtje vrij had. Het begon bij armbandjes en ging verder naar vlindertjes en uiteindelijk heb ik ijsjes gemaakt, wa leuk! We hebben lekker goed geshopt en de baby heeft heerlijk geslapen. Op het eind nog even een kopje koffie/frisje met een lekker gebakje en croissantje, jawel jawel, ik lust croissantjes sinds dit avontuur, kan dan ook niet missen in een land als Frankrijk! 's Middags nog even naar de intermarche, blijft toch altijd een feest. Omdat het mijn laatste avond 'alleen' was mocht ik het avondeten kiezen, met een lekker ongezond voorstel van Annelies ging ik akkoord.. FRIET MET NUGGETS, dat was een avondje ongezond smullen.

Woensdag 23 juli 2014 was de dag van de verandering. Nieuwe aupair Cindy zou arriveren en mijn laatste weekje zou ingaan, in deze week kon ik haar alles leren en laten zien omdat de ouders veel aan het werk zijn in het nog altijd drukke en gezellige hotel. De eerste dag vond ik wel een beetje gek hoor.. ik, 20 jaar, die iemand van 23 moet gaan laten zien hoe alles werkt en waar alles ligt? Gelukkig bleek al snel dat ze veel ervaring had en de kindjes pikte het super goed op. Onze vrolijke baby, vaak huilerig bij vreemde, kroop direct naar haar toe en begon lekker te spelen, helemaal leuk. Ook de oudste(3) was meteen onder de indruk en was nog enthousiaster nadat hij een cadeautje had gekregen van haar.

's Avonds ben ik lekker lang opgebleven tot de ouders klaar waren met werken, Cindy ging naar haar kamer en ik ging nog even wat drinken. Wat ik nooit had verwacht gebeurde.. er kwam een cadeautje voor me op tafel, dat moment was zo bijzonder. Niet zomaar een cadeautje, ik kreeg een prachtige Pandora armband van de Franse papa en mama om te bedanken voor alles. Ik was er gewoon helemaal stil van, zo'n bijzonder cadeau met zo'n bijzondere waarde, deze doe ik nooit meer af! Ook had ik zelf een paar mooie oorbellen voor de mama gekocht en een lekkere douchemouse van Rituals voor de papa, natuurlijk mijn belevingen opgeschreven in een mooie kaart zodat ze me nooit kunnen vergeten.

Donderdag 24 juli 2014 kreeg ik een stel bijzondere kaarten. Van mijn liefste tante Ellen kreeg ik maar liefst vier kaarten en om het nog mooier te maken.. ik kreeg een kaart van de ouders van Annelies, die ik ontmoet heb in het begin van mijn periode in Frankrijk. Een lievere kaart kun je je niet bedenken, ik ga deze dan ook goed bewaren.. zo speciaal!

Vrijdag 25 juli 2014 kwam de familie van Annelies, haar zus, de man en twee kinderen. De eerste nacht zouden ze bij ons beneden slapen omdat het hotel vol zat en de camping nog niet vrij was, een lekkere drukke en gezellige bedoeling. Enorm leuk om na de ouders ook de zus van Annelies te ontmoeten, wat een lieve en gezellige familie!!

Maandag 28 juli 2014 kwamen de kindjes van de zus van Annelies een dagje bij ons, eigelijk zou ik op hun gaan passen bij de camping maar het was niet echt lekker weer deze dag. De oudste(3) bleef een dagje thuis dus samen met Cindy had ik vier kinderen, een drukke maar gezellige dag. Lekker zwemmen, loombandjes maken en OHJA.. NIET TE VERGETEN.. MIJN AFSCHEIDSDUIK! Ik liep al een tijdje te zenuwen bij het zwembad want ze probeerde me telkens met kleding en al in het water te gooien.. uiteindelijk had iedereen zich verzameld bij het zwembad en kon ik er niet meer onderuit.. met vier man sterk, ik liet me er natuurlijk niet zomaar in gooien, hebben ze me in het water gegooid. Een grappige afsluiting, het hoorde er toch wel een beetje bij. Daarna probeerde ik nog zoete wraak op Annelies te nemen met een bak koud water maar helaas, met een hotel en tien deuren vind je elkaar niet zo snel.. grr, haha!

Dinsdag 29 juli 2014, mijn laatste dag, ben ik met Cindy en de baby naar de markt gelopen. We kunnen het inmiddels super goed met elkaar vinden, dat word nog wat met het afscheid van morgen.. wel besloten om samen in de toekomst nog een keertje terug te gaan om onze liefste Franse familie te bezoeken, mocht het er van komen!! We hebben lekker gewinkelt, ook Cindy heeft een grote doos loombandjes gekocht, haha. Ik heb nog een hele leuke broek gekocht, een paar armbandjes, een lekkere taart voor de familie en.. ik verloor 50 euro, gatsie.. echt vervelend maarja, niks aan te doen!

Woensdag 30 juli 2014, de dag van vertrek. 's Morgens hebben we nog even een prachtige foto gemaakt met z'n 5jes, deze kan ik op mijn kamer hangen zodat ik ze elke dag kan zien. Het eerste afscheid was aangebroken.. van mijn lieve kleine draakje, de oudste(3), toch wel moeilijk hoor.. een dikke knuffel en een paar kussen, nog even zwaaien en daarna ging hij lekker spelen bij de zus van Annelies op de camping. Vervolgens van de lieve gekke Franse papa, enorm genoten van de grapjes en het HEERLIJKE eten. Toen nog een dikke knuffel aan nieuwe aupair Cindy en ik moest toch echt vertrekken.. op naar het vliegveld van Bergerac met Annelies. Inchecken was zo gepiept, nog even een dikke afscheidsknuffel en kus en toen moest ik toch echt de douane gaan passeren.. zo slim en blond als ik was vergat ik natuurlijk weer eens me laptop in een van die bakjes, lekker slim! Gelukkig kwam ik er snel genoeg achter en lag die er nog. Een uurtje wachten in een grote zaal en toen toch echt het vliegtuig ingestapt.. een beetje eng wel, met al die vliegrampen in je achterhoofd maargoed, als er iets gebeurt was had ik in ieder geval de beste zomer ooit mee mogen maken.

Ik ben weer in Nederland en moet toch erg wennen aan de stilte.. ik vind het zelfs moeilijk om stil te blijven zitten, reageer op geluiden waarvan ik denk dat het de babyphone is en mis m'n lieve Franse familie. Ik kan jullie zeggen dat ik de meest bijzondere zomer ooit heb meegemaakt, ik heb een super goede band opgebouwd met de meest geweldige familie en enorm veel geleerd van het leven als aupair haha. Ik ga deze mensen nooit vergeten en hoop dat het contact er blijft, mijn zomer kan niet mooier..

BISOU XXX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!